2012. július 27., péntek

Rakott kel (rizs nélkül)

Szintén egy kedvenc...:) Ez az egészségesebb, rizs nélküli verzió. Érdemes így is kipróbálni, nagyon finom :)

Hozzávalók:

·         1 fej kelkáposzta
·         0.5 kg darált hús
·         2 fej hagyma
·         4-5 gerezd fokhagyma
·         pirospaprika
·         só, bors, őrölt kömény, szárított zöldségkeverék vagy cukormentes vegeta
·         1 kis pohár tejföl
·         reszelt sajt, kb. 15 dkg
·         1 tojás

Elkészítés:
A káposztát megmossuk, leveleire szedjük, én el szoktam felezni vagy negyedelni a leveleket, attól függ mekkorák. 
Beletesszük egy nagy edénybe, megsózzuk picit és őrölt köménymagot szórunk rá. 
Felengedjük vízzel, majd feltesszük főni. Én kb. 20 percet főzöm, míg kicsit összeszottyan. 
Miközben fő a káposzta, felaprítom a hagymát, megpirítom, megy rá a pirospaprika majd a darált hús. 
Kevergetem, amíg kérget nem kap a husi, majd mehet rá a feldarabolt fokhagyma és a fűszerek. Kicsit pirítom így tovább, majd kis vízzel felöntöm, mint egy pörköltet.
Közben a kelkápit leszűröm, majd hagyjuk kihűlni. 
A ragut hagyom, míg elfő a leve. 
Közben reszelek le sajtot is. 
Előveszek egy mély edényt vagy jénait, kiteszem az alját káposzta levelekkel, jöhet rá a ragu. Én erre szoktam sajtot szórni és rétegezem, míg el nem fogy minden. Legfelül káposzta legyen. 


A tetejére összekeverem a kis pohár tejfölt egy tojással és sajttal. Ezt öntöm a kelkáposzta levelek tetejére. 


Mehet a sütőbe, míg meg nem pirul a teteje.


1 megjegyzés: