2012. július 26., csütörtök

Pozsonyi kifli



 Hozzávalók:
·         50 dkg liszt (nálam ch csökkentett)
·         9 dkg zsír
·         9 dkg vaj vagy margarin
·         3 tojás sárgája
·         2,5 dkg élesztő
·         1,5 dl tej
·         kis cukor vagy fruktóz az élesztő felfuttatásához (xilittel nem fut fel)
·         7,5 dkg por xilit
·         fél citrom reszelt héja
·         csipet só

Túrós töltelék:
·         25 dkg túró
·         1 tojás
·         ízlés szerint édesítő
·         fél citrom reszelt héja
Almás töltelék:
·         1 vagy 2 alma
·         ízlés szerint édesítő
·         fahéj
 
Elkészítés:
Az élesztőt felfuttatjuk a tej felében. 
A lisztet elmorzsoljuk a zsírral és a vajjal, majd mehet bele a tojások sárgája, a por xilit, a felfutott élesztő, a tej másik fele és a csipet só. Jól összedolgozzuk, majd 30 percet pihentetjük. 
 Pihentetés után 5 cipóra osztjuk és egyenként kör alakúra nyújtjuk. Én nem kör alakúra nyújtottam, hanem ahogy épp sikerült, és egy tortaforma alját vágtam rajta körbe. 
A maradékokat meghagytam, mert azokból még tudtam csinálni másik 2 cipót. 
Szóval ha megvan a körünk, 8 cikkre osztjuk. 
A háromszög széles részére teszünk 1 kávés kanálnyit a töltelékből és elkezdjük a csúcsa felé feltekerni óvatosan, nehogy kijöjjön a töltelék. Kicsit megnyomkodjuk az oldalát, mielőtt feltekerjük és akkor nem folyik ki. A két sarkát kicsit magunk felé hajtogatjuk, hogy szép kifliket kapjunk. 
Sütőpapíros tepsiben sütjük a kifliket 15 percig. Nem kell lekenni a tetejüket, mert ha megsültek, megszórjuk por xilittel. 
Ebből a liszt mennyiségből nekem 56 db lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése