2013. január 5., szombat

Vörösboros vadpörkölt


Itt az én híres- neves vadpörkölt receptem, az én büszkeségem! :) Nem nagyképűségből, de sokan a csodájára járnak a mai napig! :) 2010- ben indultam ezzel a receptemmel egy helyi főzőversenyen, ahol második helyezést értem el, majd 2011- ben meg is nyertem :) 2012- ben is első lettem, de akkor nem vadból készült a pörkölt :)
Mivel a családban van pár vadász, tökélyre fejlesztettem a receptemet a tippjeikkel :) A jóízű vadpörkölthöz kellenek alap hozzávalók, ha igazán ízletes vadat szeretnénk készíteni. Az egyik fontos dolog a 3 elmaradhatatlan fűszer, ami a borókabogyó, a borsikafű és a kakukkfű. Ami szintén jó ízt ad neki, az a répa és a zöldség, valamint a vége előtt beletett aszalt áfonya vagy áfonyalekvár. Bográcsban a legfinomabb, ami ad még neki egy kis plusz füstös ízt. Ezek elmaradhatatlan hozzávalói egy igazán finom vadpörköltnek! Érdemes kipróbálni! :)


Hozzávalók:
-       2 kg vadhús (nálam most őzcomb és lábszár volt)
-       4 nagy fej vöröshagyma
-       6-7 gerezd fokhagyma
-       1-1 szál répa és zöldség
-       2-3 dl vörösbor
-       1 paprika
-       1 paradicsom
-       pirospaprika
-      
-       fekete bors
-       10 szem borókabogyó
-       borsikafű
-       kakukkfű
-       ízlés szerint aszalt áfonya vagy 1-2 ek. áfonyalekvár


Elkészítés:
Először is előkészítjük a hozzávalókat, hogy minden kéznél legyen. 
A húst felkockázzuk, a csontos rész is mehet bele nyugodtan, de ha valaki nem szereti, akkor vágjuk le a húst a csontról. 
A hagymát felkockázzuk, a fokhagymát apróra vágjuk, a zöldségeket alaposan megmossuk. A répát és a zöldséget nagyobb darabokra vágjuk, a paprikát karikákra, a paradicsomot pedig cikkekre vágjuk. 
A hagymát kis olajon vagy zsíron elkezdjük pirítani. Amikor szép arany színe van, félrehúzzuk és szórunk rá pirospaprikát, majd mehet bele a felkockázott hús. 
Addig pirítjuk, míg a husi kérget nem kap. Ekkor mehet bele a felaprított fokhagyma és a fűszerek. Jól átforgatjuk, és beledobáljuk a zöldségeket is. 
Amikor a zöldségek levet eresztettek, mehet rá a vörösbor is, lefedjük és hagyjuk főni, de azért időnként kevergessük meg. A vadnak kell egy kis idő, míg megpuhul. 
Amikor már puha a hús, és a szaftja is jó sűrű, teszünk bele ízlés szerint aszalt áfonyát vagy áfonyalekvárt, elkeverjük, hagyjuk még pár percet, és tálalhatunk is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése