2013. július 28., vasárnap

Fahéjas meggylekvár



Ez is egy kedvenc lekvárunk :) Nem vagyok egészen normális, hogy a legnagyobb melegben nekiállok lekvárt főzni, de ez van :) valakinek muszáj megcsinálnia :)
Isteni finom lett, úgyhogy megérte végig a tűzhely mellett állni! :)
Ja, és fagyasztott meggyel is működik, ha esetleg van valakinek pár csomaggal elfekvőben a fagyasztóban, tapasztalatból mondom! :) Xilitből és fahéjból most sem írok mértékeket, mert mert ez mindenkinek a saját ízlése. Bár most meggyből sem írok, mert őszintén szólva fogalmam sincs mennyi volt...:) De teljesen mindegy, mert elronthatatlan :)




Hozzávalók:
-          meggy
-          xilit
-          őrölt fahéj

Elkészítés:
A meggyet megtisztítjuk, kimagozzuk, majd kisebb adagokban botmixerrel pürésítjük. Én nem az egészet pürésítettem, mert szeretem, ha vannak benne meggy darabok is. Feltesszük a tűzre és magas lángon melegítjük addig, amíg fel nem forr, aztán levesszük a lángot alacsonyabbra. 
Habos lesz, de nem kell megijedni, mert el fog főni róla a hab. 
Édesítjük és fahéjazzuk ízlés szerint. 
Forrástól számítva még legalább 2 órát főztem, én ezt az állagot szeretem, de ez is ízlés kérdése. 
Még forrón, alaposan kimosott, lecsöpögtetett üvegekbe szedjük és fejre fordítjuk 20 percre. Ezután mehetnek a száraz dunsztba amíg ki nem hűlnek.






 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet szép a színe a fahéjat pedig nagyon szeretem a meggyel együtt. Most én sárgabarackot szeretnék majd fahéjjal ízesíteni nem tudom milyen lesz eddig még nem csináltam ízesítve?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :)
      A baracklekvár nagyon nagyon fincsi fahéjjal ízesítve! Jövő héten csinálok még egy adag baracklekvárt, az egyik része fahéjas lesz, az biztos! :)

      Törlés