2012. október 9., kedd

Zöld paradicsomból savanyúság

Itt az ősz, így a kertben nem érik már meg a paradicsom. De ennek csak örülünk, mert a még éretlen paradicsomok sem mennek kárba, irány savanyúságot készíteni!! :)


Hozzávalók:
-          zöld paradicsom
-          vöröshagyma
-          erős paprika
-          savanyúság tartósító (cukormentes)
-          víz
-          ecet
-          folyékony édesítő
-          befőttes üveg
-          celofán

Elkészítés:
A zöld paradicsomokat alaposan megmossuk.El is lehet őket vágni, a kicsiket félbe, a nagyobbakat negyedekbe, de nem kötelező, egészben is maradhatnak, így is tökéletes lesz, mindkét módon próbáltam már, a végeredmény ugyanaz.

A befőttes üvegeket jó alaposan kimossuk, lecsöpögtetjük. 
A hagymákat negyedekbe vágjuk, a paprikákat is feldaraboljuk, én ezeket is csak elnegyedeltem. 
A savanyúság tartósító zacsiján van a felöntő lé elkészítése. Én a felét csináltam csak meg kb. 2 liter vízben, 2 dl 10%- os ecettel (de ez persze mindenkinek a saját ízlése)
A vizet felforraltam, beleöntöttem ezt a fűszeres savanyúság tartósítót, pár percig hagytam forrni, kevergettem, majd levettem a tűzről és kihűtöttem. 
Miután kihűlt, öntöttem bele ecetet és folyékony édesítőt. 
Ecetből a zacsin ehhez a mennyiséghez kb 4 dl 10%- os ecetet írt, de én kóstolgattam közben, és 2 dl- nél megálltam, szerintem bőven elég volt bele. A folyékony édesítőt is ízlés szerint öntöttem. 
A befőttes üvegek aljára tettem a negyedelt hagymákból és az erős paprikából, majd erre mentek a paradicsomok. 


Ha mindegyik üveget megtöltöttük a paradicsomokkal, mehet rá a felöntő lé. 
Én leszűrtem, hogy a magokat is el tudjam osztani az üvegekben. 
A paradicsomok tetejére tettem a magokat, aztán annyi lével öntöttem fel, amennyi ellepi őket, közben a magocskák is lesüllyedtek. 
Az üvegek tetejére tettem celofánt, majd rá a tető.
Hűvös helyre kell tenni. 
Kb. 4 hét múlva már lehet is fogyasztani.

A legalsó képen is ilyen savanyúság készült, csak más formában. Ott a paradicsomokat felszeleteltem, és hagymát szeleteltem mellé.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése