2015. március 31., kedd

Gesztenyetorta


Ez a torta a dédnagymamám 88. születésnapjára készült. Iszonyatosan nagy sikere volt, mindenkinek nagyon ízlett :)

 
Hozzávalók a piskótához:
  • 6 db tojás
  • 12 dkg cukor (nálam xilit)
  • 12 dkg liszt (ch csökk.)


Krém:
  • 2 gesztenyemassza (cukormentes)
  • 2 vaníliás pudingpor (cukormentes) + 2 ek. xilit
  • 6 dl tej
  • 25 dkg margarin
  • 4.5 ek. porcukor (por xilit)
  • 1 narancs reszelt héja + pici leve
  • pici rum aroma
  • díszítéshez 250 ml tejszínhab (cukormentes)


Elkészítés:
A piskótát a szokásos módon elkészítjük: A tojások fehérjét felverjük az összes cukorral, de arra figyeljünk, hogy nem szabad teljesen keményre verni. 
A tojássárgákat kikeverjük, majd óvatos mozdulatokkal keverjük hozzá a habhoz. Amikor márványosra kevertük benne a sárgákat, kis részletekben mehet hozzá a liszt is, majd sütőpapírral bélelt tortaformában megsütjük. 
Kihűlés után 3 részre vágjuk.

A krémhez a vaníliás pudingokat előírás szerint elkészítjük 6 dl tejben 2 ek. xilittel, majd félretesszük, amíg kicsit hűl. 
Addig kikeverjük a szobahőmérsékletű margarint a por xilittel, a megmosott narancs héjával, pici rum aromával, majd mehet bele a villával kicsit összenyomkodott gesztenyemassza (amiből picit félreteszünk a díszítéshez) és a langyosra hűlt pudingot is belekeverjük és robotgéppel átkeverjük, hogy szép csomómentes krémet kapjunk. 
Ilyenkor tettem bele egy picit a narancs levéből is, hogy még jobb íze legyen.

Most már csak a torta összeállítása van hátra. 
A tortaformát használjuk az összeállításhoz, így a legegyszerűbb. Igaz, nekem olyan magas lett, hogy kilógott belőle...de megoldottam :)
A krémet gondolatban 3 részre osztjuk. 
Tortatálra mehet is a forma. 
Alulra megy egy piskótalap, arra megy egy réteg krém. Erre ismét egy piskótalap, majd a második réteg krém. Jöhet az utolsó tortalap is. A maradék 1/3 krémből megkenjük a tortánk tetejét, de hagyjunk a körbekenéshez is. 
Nekem elég masszív lett a krémem, így nem kellett hűtőbe tennem, hanem rögtön leemeltem róla a tortaformát és körbe is kentem a krémmel. 
A tetejére a félretett kis darab gesztenyemassza darabkát lereszeltem, majd felvert tejszínhabbal körbenyomkodtam a torta szélét és végül olvasztottam rá kicsi cukormentes csokit is.


1 megjegyzés: