2015. március 20., péntek

Fonott kalács

Tavaly készítettem ezt a fonott kalácsot Húsvétra, de a receptet nem tudtam feltenni, mert szervizbe került a gépem, így géphiány miatt majd egy évig nem is tudtam a bloggal foglalkozni. 
Ez a kalács most pont időszerű, hiszen közeleg a Húsvét.  
Én rögtön dupla adagot készítettem belőle.
A kalács egyébként Farkas Vilmos receptje alapján készült, a recit kiírtam ide is, de a hatos fonáshoz is találtok videót a blogján, itt.



Hozzávalók (1 rúdhoz):
  • 340 g liszt
  • 34 g porcukor (nálam xilit)
  • 34 g vaj
  • 34 g tojás sárgája (kb. 2 kisebb tojásé)
  • 1 egész tojás a kenéshez
  • 20 g élesztő
  • 4 g só
  • 165 ml langyos tej
  • 1 vaníliarúd kikapart belseje
  • fél citrom reszelt héja
  • fél narancs reszelt héja 




Elkészítés:
Egy kevés tejben keverjük el az élesztőt, a tojássárgáját és a porcukrot, majd az összes összetevőt gyúrjuk össze és dagasszuk simára. 
Ezután hagyjuk érni a tésztát 20 percig, majd gyúrjuk át és további húsz percig pihentessük. A tésztát osszuk hatfelé, és gömbölyítsük fel a kis darabokat. 
Rövid pihentetés után sodorjuk meg a szálakat, figyeljünk rá, hogy a szálak a végeik felé folyamatosan vékonyodjanak. 
Fonjuk össze a szálakat és kenjük le egész tojással majd húsz percig kelesszük, meleg gőzös helyen. 
Utána szobahőmérsékleten pihentessük, míg meg nem szárad rajta a tojás. 
Ekkor kenjük le újra, és továbbra is hagyjuk szobahőmérsékleten pihenni, míg meg nem szárad rajta a tojás. 
Így összesen maximum 35 percet kelesszük. 
190 C-fokos előmelegített, gőzmentes sütőben 22-23 perc alatt süssük készre.


 

-       




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése