2015. március 20., péntek

Egyszerű meggyes piskóta

Egy gyorsan elkészíthető, egyszerű de nagyszerű süti következik. Igazából semmi extra az egész, sima piskóta alaprecept, amit feldobtam kicsi citrommal, fahéjjal és vaníliával, dobáltam rá meggyet és ennyi. Hirtelen jött édesség utáni vágy enyhítésére kiváló :)
Persze simán mehet bele meggy helyett bármilyen gyümölcs, ki mit szeret.



Hozzávalók:
  • 6 db tojás
  • 12 dkg liszt
  • 12 dkg cukor (nálam xilit)
  • fél vanília rúd vagy pici vanília eszencia (elhagyható)
  • 1 citrom reszelt héja
  • pici őrölt fahéj
  • meggy


Elkészítés:
A tojásokat kettéválasztjuk. A fehérjéket a xilittel felverjük nem túl kemény habbá, majd óvatosan elkeverjük benne a sárgájákat, amihez előzőleg hozzákevertük a fahéjat, a vaníliát vagy eszenciát és a citrom reszelt héját. 
A lisztet óvatosan beleforgatjuk, majd egy sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük a masszát. Rádobáljuk a meggyeket a tetejére, amiket előzőleg már kimagoztunk, aztán betesszük a sütőbe kb 30-35 percre, ez természetesen sütőtől függ. 
Ha kihűlt, felszeleteljük, megszórjuk por xilittel és tálalhatunk is. 
Én készítettem mellé egy kis meggy mártást is, mert sok lett a meggy, amit elővettem. Semmi extra elkészíteni, csak a meggyet feltettem egy kis lábasban, levet engedett, édesítettem, tettem bele pici fahéjat, pár percet forraltam és ennyi.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése