2012. december 24., hétfő

Vanília eszencia


Nagyon jó áron jutottam hozzá Bourbon vanília rudakhoz, így rögtön tudtam, hogy a szokásos sütiben való felhasználás mellett eszenciát is fogok készíteni belőle magamnak, meg persze édesanyámnak és húgomnak a karácsonyi ajándékuk mellé plusz meglepetésnek. :)
Ezt csak egyszer kell megcsinálnunk, aztán ahogy fogy, dobálunk bele újabb vanília rudat, pótoljuk a vodkát, így tényleg sosem fogy el :) 

 
Hozzávalók (2dl- hez):
-       4 szál vanília rúd
-       2 dl vodka
-       1 üveg (én most kimondottam a 2 dl- es vodkás üvegbe tettem)

Elkészítés:
A vanília rudakat hosszában bevágjuk (nem kell teljes hosszában), majd beletesszük a vodkába. 
Rázárjuk a kupakot, és innentől kezdve kell egy kis türelem, míg használhatóvá válik. 
4-5 hét kell, amíg összeérik és használható, de minél többet áll, és minél több vanília rúd van benne, annál sötétebb és intenzívebb ízű.
Néha rázzuk fel az üveget. Napról napra szebb színt kap majd a vodka. 
Ahogy elkezdjük használni, és fogy belőle, csak pótolnunk kell a vodkát, tegyünk bele új vanília rudat, így sosem fogy el, mindig lesz kéznél, ha szükség lesz rá. 
Kiváló gasztro ajándéknak is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése