2012. december 17., hétfő

Boci szelet


Egy nagyon egyszerű és nagyszerű süti recept jön :) Most nem a szokásos túrós masszából készítettem, mert a hétvégén csináltam piskótatekercset túrós- krémsajtos- málnás töltelékkel, és maradt belőle, így azt használtam most a foltokhoz. Érdemes így is kipróbálni, mert nagyon megéri!

 
Hozzávalók:
-       30 dkg liszt
-       15 dkg xilit / kókuszcukor / porédesítő
-       fél csomag sütőpor
-       2 ek. kakaópor (el is hagyható)
-       1 egész tojás
-       5 dkg teavaj (11 ek. étolajjal is kiváltható)
-       kb. 2- 2.5 dl tej
-       csoki darabok

A foltokhoz: (eredetileg)
-       25 dkg túró
-       1 ek. tejföl
-       ízlés szerint édesítő
-       1 citrom reszelt héja
-       1 tojás sárgája

A foltokhoz nálam most:
-       12.5 dkg túró
-       12.5 dkg krémsajt
-       1 citrom reszelt héja + pici leve
-       édesítő
-       ízlés szerint málna

Elkészítés:
A lisztet kimérjük, hozzákeverjük a sütőport, a cukrot vagy édesítőt és a kakaóport. Összekeverjük. 
Mehet bele a tojás és a felolvasztott teavaj, majd a tej is. 
Sütőpapírral bélelt tepsibe belesimítjuk a masszát, majd összekeverjük a foltokhoz való hozzávalókat is, amiből evőkanalanként rákanalazunk a masszánk tetejére. 


Csokidarabokat is nyomkodhatunk bele. 
35- 40 perc sütés kell neki.




2 megjegyzés:

  1. Mutatós nagyon, én nem ismertem az eredeti változatot sem. Úgy érzem, érdemes lesz egy próbát tennem ezzel a recepttel. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes kipróbálni, nagyon finom! :) Hamar megvan, és mosogatni is csak 2 tálat kell utána (ami valljuk be, nem egy utolsó dolog...:) )

      Törlés