2012. december 17., hétfő

Hagymás kacsamáj pirítóssal és kacsatepertővel


Egy igazán finom reggeli vagy vacsora ötletet hoztam. Ma meghozták a kacsát, amit megrendeltünk karácsonyra, így a máját rögtön meg kellett csinálnom vacsorára...:) Gondoltam egyet, majd ez lett belőle:


Hozzávalók:
-       kb 40-45 dkg- os hízott kacsamáj
-       2 kisebb darab háj
-       3 nagy fej vöröshagyma
-       4 gerezd fokhagyma
-       tej
-       kacsazsír
-       2 tk. mustár (nálam most csípős)
-       bors
-      
-       majoránna
-       pirítós


Elkészítés:
A kacsamájat felszeleteljük, majd 3 gerezd reszelt fokhagyma társaságában beáztatjuk annyi tejbe, amennyi épp ellepi. Hagyjuk 1 órát állni. 
A hájat én most kis darabokra vágtam, mert most csak egy kis adagot szerettem volna csinálni a pirítósra. 
Beledobjuk a hájat egy serpenyőbe és elkezdjük pirítani, amíg ki nem engedi magából a zsírt és elkezdenek szépen barnára pirulni. 
Amikor megpirultak, leitattam róla a zsírt, a serpenyőben lévő olajból pedig hagytam benn egy keveset a hagyma alá, a többit félretettem. 
A vöröshagymát félbe vágjuk és felszeleteljük. 
Kacsazsíron elkezdjük pirítani, majd amikor szép aranyszínű, kiszedjük egy tálba. 
A fokhagymás tejbe áztatott kacsamájról leöntjük a tejet és pici kacsazsíron megpirítjuk. 
Teszünk rá 2 teáskanál mustárt, majd borsozzuk és szórunk rá majoránnát. 
Nagyjából 8 percig így pirítjuk, utána visszatesszük mellé a hagymát és fedő alatt hagyjuk tovább puhulni őket együtt. 
Amikor jó a máj, lehúzzuk a tűzről és csak akkor sózzuk meg. 
Pirítóssal, zöldség körettel, de akár salátával is nagyon nagyon finom! 
Én most egy kis hétvégéről megmaradt majonézes újhagymás- metélőhagymás kukoricasalátát tettem rá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése