2012. december 18., kedd

Puncstorta


Ez a torta a páromnak készült, aki ölni tudna a puncs szeletért, ezért mi mást készíthettem volna neki, mint Puncstortát. A képek nem igazán sikerültek, mert csak este tudtam lefotózni, és ahogy elnézem, esélytelen, hogy maradjon belőle holnapra, hogy csinálhassak róla pár képet. Ez most így sikerült sajnos... Ezt főleg a teteje miatt sajnálom, mert itt rózsaszínnek látszik, pedig világos barnás a rum aromától. Szegényem, meg is bolondult volna, ha rózsaszín tetejű tortát kap...:) Persze a sütin nem zavarja...:) 
De szép kép ide vagy oda, nagy sikert aratott :)

 
Hozzávalók:
Négyzet alakú piskótához:
-       4 tojás
-       4 ek. liszt
-       4 ek. xilit vagy kókuszcukor
-       pici víz (1-2 ek.)

Kör alakú piskótához:
-       6 tojás
-       6 ek. liszt
-       6 ek. xilit vagy kókuszcukor
-       pici víz (2-3 ek.)

Krém:
-       a négyzet alakú piskóta felkockázva
-       1 dl tej
-       1 dl kávé
-       ízlés szerint rum vagy rum aroma
-       1 marék durvára tört dió
-       ízlés szerint mazsola, de lehet pl. meggy is
-       1-2 ek. kakaópor (ki mennyire kakaósan szereti)
-       ízlés szerint édesítő (én 2 evőkanállal tettem bele, nem mertem többet, mert a lekvár is édes)
-       12 dkg vaj vagy margarin
-       ízlés szerint csokoládé
-       lekvár (nálam most eperlekvár)

Máz:
-       20 dkg por xilit vagy kókuszcukor
-       víz
-       bármilyen ételszínező (én most csak pici rum aromát tettem bele)


Elkészítés:
Először is megcsináljuk a két piskótát. Én először a négyzet alakút csináltam meg, mert amíg sülnek a tortalapok, tudjuk csinálni a krémet. 
A krémhez feldaraboljuk a piskótát. 
Összefőzzük a kakaóport a tejjel, édesítővel, a kávéval és a rummal vagy aromával, majd hozzátesszük a vajat és megvárjuk, míg felolvad, aztán langyosra hűtjük. 
Ezt öntjük rá a piskóta darabokra, majd folyamatosan kevergetve összenyomkodjuk a piskótákat. 
Ilyenkor mehet már bele a dió, a mazsola és a csoki darabok is. 
Lekvárral javíthatunk az állagán, hogy jól összeálljon a krémünk. 
A kör alakú piskótát elfelezzük, majd megkenjük lekvárral és mehet rá a krém. 
A másik tortalap alját is lekenjük lekvárral, majd rátesszük a krém tetejére, és jól lenyomkodjuk. 
Betesszük a hűtőbe legalább 2 órára. 
A mázhoz a porédesítőt összekeverünk pár evőkanál vízzel és a színezővel. A lényeg, hogy sűrű legyen, de még folyós. 
Ezt rákenjük a torta tetejére és mehet be ismét a hűtőbe, hogy az is megdermedjen rajta.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése