2013. november 1., péntek

Házibarát - 12. Blogkóstoló



Ismét itt egy Blogkóstolós finomság! :) A 12. Blogkóstoló rendezési jogát ezúttal Teller- Cake kapta, aki most Vöröskaktusz blogját sorsolta nekem. Szeretem ezt a játékot, mert olyan blogokat ismerhetek meg ezáltal, amiket eddig nem ismertem. Vöröskaktuszé is ilyen volt, így jó alaposan körülnéztem nála :) Egy kekszre esett a választásom, amit még a nagymamája készített neki gyerekkorában. A receptje itt található.
Annyit változtattam a recepten, hogy nem darált mandula van a tésztájában, mert az nem volt itthon, hanem darált dió került bele, na és természetesen cukormentes és szénhidrát csökkentett változatban készült.
Nincs vele sok munka, nagyon egyszerű és nagyon finom kekszek lettek belőle. Egy jó forró tea vagy kávé mellé kitűnő választás! Mindkettővel letesztelve :)



Hozzávalók:

-       14 dkg liszt (nálam ch csökk)
-       14 dkg vaj (nem margarin!!)
-       7 dkg porcukor (nálam por xilit)
-       7 dkg darált mandula (nálam most dió)
-       lekvár az összeragasztáshoz
-       olvasztott csoki+ pici olaj

Elkészítés:
A lisztet, diót (vagy mandulát) és a porcukrot összemorzsoljuk a vajjal, amit én előzőleg felkockáztam. 

Nagyon hamar összeáll a tészta és nem is szabad sokat gyúrni, mert a vaj felmelegszik a kezünktől. 

Ezután mehet a hűtőbe pár órára. Én 2 órát hagytam pihenni. 

Lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk, majd tetszőleges formával kiszaggatjuk.
 
Ha nincs időnk, pihentetés nélkül is csinálhatjuk, csak akkor kis golyókat formázzunk belőle és nyomkodjuk le őket. 

A sütőben 8-10 perc alatt kisülnek, akkor jó, ha a széle már sötétebb egy árnyalattal, mint a közepe. 

Ha kihűlt, lekvárral összeragasztunk kettőt és olvasztott csokival lecsorgatjuk. 
Én meggy és sárgabarack lekvárt használtam, mindkettővel nagyon finom!





4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta kekszeket készítettél, nem csoda ha rögtön megtetszettek. Hiába, a nagymamák receptjeinél nincs is jobb....:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Egyet értünk, a nagyik receptjeinél nincs is jobb! :)

      Törlés
    2. Örülök, hogy ízlett! :) Szépek lettek a képeid. :)

      Törlés