2013. április 14., vasárnap

Epres rizsdesszert


Régebben nagyon szerettem a poharas rizsdesszerteket, de már nagyon régen ettem, mivel dugig vannak cukorral és sok- sok felesleges adalékanyaggal. Most megcsináltam a házi változatát, és nyomába sem ér a boltinak, ráadásul ebben az van, amit én beleteszek, semmi felesleges dolog. Ez most epres volt, de sokféle gyümölccsel el tudnám még képzelni. Isteni finom! :)


Hozzávalók:
-       1 l tej + 1-2 dl pluszban
-       rizs
-       folyékony édesítő
-       1 csomag vaníliás pudingpor
-       ízlés szerint eper
-       fél vanília rúd

Elkészítés:
Fél liter tejet felteszünk forrni. Amikor felforrt, teszünk bele annyi rizst, hogy 1 ujjnyira lepje el a tej. Tegyünk bele ízlés szerint cukrot, vagy édesítőt. Én most folyékony édesítőt használtam. 
Lefedve hagyjuk puhulni a rizst, de többször kevergessük át közben. Amikor a rizs már puha és a tejet is magába szívta, félretesszük. 
Most elkészítjük a pudingot a szokásos módon (fél liter tej, édesítő, pudingpor). Én most kb 2 dl tejjel többet tettem bele, nem akartam, hogy túl sűrű legyen majd az egész desszert. 
Amikor elkészültünk a pudinggal is, félretesszük, és egy kicsit kihűtjük. 
Nyomkodjunk össze villával pár szem epret, én kb 6 nagyobb db-ot nyomtam össze, majd hozzákeverhetjük a tejberizshez. 
Amikor langyosra hűlt a puding, össze lehet keverni az epres tejberizzsel. 
Megvárjuk, míg az egész kihűl, és ha még tudunk várni, akkor tegyük be a hűtőbe. Ha nem, akkor jó étvágyat hozzá langyosan! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése