2013. április 13., szombat

Gombás- medvehagymás sertésszelet


Itt egy másik medvehagymás receptem. Először sima natúr húsnak indult az ebéd, aztán közben meggondoltam magam és ez lett belőle :) A párom azt mondta, hogy egy étteremben is el tudná képzelni ezt a fogást, így azt hiszem, ennél nagyobb dicséretet nem is kaphattam volna! :)
 

Hozzávalók:
-       11 szelet tenyér nagyságú sertéscomb (kb. 1 kg)
-       fél csokor medvehagyma
-       3 fej vöröshagyma
-       4 gerezd fokhagyma
-       fél kg gomba
-       pici pirospaprika
-       1 kis pohár tejföl
-      
-       őrölt fekete bors
-       mustár
-       pici liszt (nálam ch csökk.)



Elkészítés:
A hússzeleteket én túl nagynak találtam, így elfeleztem őket. Egyenként befűszereztem mindkét oldalukat sóval és őrölt fekete borssal, majd a legvégén 3 teáskanál csípős mustárt is tettem a szeletekre, és ezzel még jó alaposan átforgattam a húsokat. 

Hagytam állni kb. 1 órát. A hússzeleteket megforgattam lisztben, majd pici olajon pirosra sütöttem mindkét oldalukat. 

Amikor a húsokkal végeztem, felaprítottam 3 fej vöröshagymát, majd rátettem arra az olajra, amin a húsok sültek. Lepirítottam a hagymát, de át kellett tennem egy nagyobb lábasba, mert a teflon edényemben nem fért volna el az egész kaja :) 

Szóval a hagymára szórtam pici pirospaprikát, majd rátettem a gombaszeleteket és a felaprított medvehagymát és erre rádobáltam a megpirított hússzeleteket. Tettem hozzá 2 kiskanál mustárt, ráreszeltem a fokhagymákat, majd felöntöttem vízzel, hogy teljesen megpuhuljon a hús. 
Nem kellett már bele sem só, sem pedig más fűszer, bőven elég volt, ami a húson volt.

Amikor már a húsok puhák voltak, szedtem ki a szaftból és hozzákevertem a tejfölhöz hőkiegyenlítés gyanánt, és hozzáadtam a húsokhoz. Pár percet még hagytam rotyogni, és már kész is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése