2012. szeptember 18., kedd

Húsleves gazdagon



Most egy igazi klasszikus kedvencet hoztam, én személy szerint imádom! Sokan, sokféleképpen készítik. Én nem használok cukros leveskockákat, csak és kizárólag olyan fűszereket, amik mindenféle ízfokozó és tartósítószer mentesek, így az igazi!
A következőképpen készül:
 



Hozzávalók:

-          2 csirke farhát
-          8 csirke láb
(persze ezeken felül mehet bele még bármi, pl.: alsó- felső comb, zúza, szív...)
-          1 kisebb karalábé
-          2 nagy répa
-          2 nagy zöldség
-          1 kisebb zeller
-     1-2 marék zöldborsó
-          3-4 gerezd fokhagyma
-          1 csokor petrezselyem
-         
-          fekete bors
-          őrölt kömény
-          pici curry fűszerkeverék
-          szárított zöldségkeverék
-          víz


Elkészítés:
A farhátakat és a csirke lábakat alaposan beáztatjuk vízbe addig, amíg ki nem tisztul a víz. 
Ez azért fontos, hogy ne maradjon véres a hús. 
Beletesszük egy nagy edénybe a húsokat, sózzuk és felengedjük annyi vízzel, amennyi levest szeretnénk. Feltesszük főni. 
Lehabozzuk, és csak utána tesszük bele a megtisztított és feldarabolt zöldségeket és a fűszereket a petrezselyem kivételével. 
Alacsony lángon főzzük, ez fontos, csak gyöngyözzön, és ne forrjon a víz! 
Folyamatosan kóstolgassuk és ha kell, akkor ízesítsünk rajta. 
Jó 2 órán át szoktam főzni lassú tűzön. 
A petrezselymet csak az utolsó fél órában szoktam beletenni jól megkötözve. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése