2014. március 11., kedd

Medvehagymás gnocchi- 15. Blogkóstoló



Elérkezett a Blogkóstoló 15. fordulója, most Süni Süti kapta a háziasszony szerepet, aki Anikó Olajbogyó blogját sorsolta nekem. 
Annyi finomságot láttam nála, hogy egyszerűen alig tudtam eldönteni, hogy mit készítsek. Mivel tavasz van, itt a medvehagyma szezon, úgy döntöttem, hogy Anikó medvehagymás gnocchi receptje lesz az, amit elkészítek.
Nagyon finom lett, a családnak is nagyon ízlett, úgyhogy a közeljövőben ismét készül majd egy adag belőle. És nem csak nagyon finom, de a színe is nagyon szép, a saját készítésű medvehagyma pestomat használtam hozzá :)
A ragu, ami rajta van, az előző napról megmaradt sült csirkéből készült gombával és tejföllel, és ki fogom próbálni Anikó tejfölös- pirított szalonnás verzióját is hozzá.
Ezúton is köszönöm Anikónak a receptet! :)


Hozzávalók:

-       1 kg burgonya
-       30-40 dkg liszt (nálam ch csökk)
-       3 ek. medvehagyma pesto (felaprított medvehagyma is jó)
-       2 kk. só
-       2 tojás sárgája

Elkészítés:
A burgonyákat meghámozzuk, felkockázzuk, majd sós vízben megfőzzük és kihűtjük. Összetörjük, majd mehet hozzá a liszt, a tojások sárgája, a só, a medvehagyma pesto (vagy a felaprított medvehagyma) és összegyúrjuk. 
Akkor jó a tészta, ha még lágy, de már elválik az edény falától. Ilyenkor még átgyúrjuk liszttel, majd tépünk belőle maroknyi darabokat. 
Elnyújtjuk a kezünkkel vékonyra, aztán késsel ujjnyi vastag darabokra vágjuk őket. 
Villával átgörgetjük őket, de akár úgy is csinálhatjuk, hogy csak megnyomkodjuk a tetejüket villával, így majd jobban tapad rájuk a szaft. 


Lobogó sós vízben főzzük meg őket. Akkor jó, amikor feljönnek a víz tetejére, 1 percet még várunk, aztán szedhetjük is ki őket szűrővel. 
Vajon átforgatjuk őket, és már fogyaszthatjuk is. 
Mehet rá bármilyen szósz, amit szeretünk.

Az enyémre felhasználtam a tegnapról megmaradt sült csirke maradékát. 
Megdinszteltem hozzá egy fej vöröshagymát pici olajon, szórtam rá pici pirospaprikát, dobtam rá gombát. Amikor a gomba összeesett, rádobtam a csontról leszedegetett húsdarabokat, borsoztam és sóztam, jól átpirítottam, tettem bele 2 kiskanál medvehagyma pestót is, majd egy kis doboz tejfölt kikevertem simára és azt is hozzákevertem. 1 percet rottyant és ment is rá a gnocchira.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, biztos mennyei volt :D

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű fotók! És persze nagy örömködés részemről, hogy szívesen fogyasztottátok :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Azóta megkóstoltuk tejfölös-szalonnásan is, úgy is nagyon szerettük :)

      Törlés