2013. szeptember 2., hétfő

Nektarin lekvár



Ma ismét lekvárt főztem, és még nem is végeztem az idén mindennel, amit elterveztem :)
Ezúttal nektarinból készült lekvár és nem is csalódtam benne, mert eszméletlen finom lett!! Próba képpen készült most
3 kg- ból, de ez kevés, mert tuti, hogy nagyon kapós lesz, akár csak a sárgabarack lekvár, így készítek még a biztonság kedvéért :) 


Hozzávalók:

-       3 kg nektarin
-       ízlés szerint xilit (nálam kb 20 dkg elég volt)
-       befőttes üveg


Elkészítés:
A nektarinokat megmossuk, körbevágjuk a mag körül és elcsavarjuk a két felét ellenkező irányba, így félbejön a barack. 
Sokkal egyszerűbb így félbe szedve megszabadítani őket a héjától. 
Ahogy ezzel végeztünk, átmegyünk rajta botmixerrel és pürésítjük, majd beleöntjük az edénybe, amiben főzni akarjuk. 
Meggyújtjuk alatta a lángot és elkezdjük kevergetni. Folyamatosan figyelni kell, nehogy leégjen. 
Amikor felforrt, lejjebb vesszük a lángot, édesítjük és így főzzük tovább. 
Én 1.5 órán át főztem, míg elérte azt az állagot, amit szeretek egy lekvárnál, de persze ez is mindenkinél változhat. 
A még forró lekvárt alaposan elmosott, megszárított üvegekbe színig töltjük, rátekerjük a kupakot, majd fejre állítjuk 15 percre, aztán mehetnek a dunsztba, amíg ki nem hűlnek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése