2013. augusztus 23., péntek

Rántott patisszon

Ez az egyik kedvencem, soha nem tudok ellenállni egy jóóó kis rántott patisszonnak (vagy töknek, cukkininek), csak győzzem panírozni :) 
Igazából csak azért kerül fel a blogra, mert a hagyományos paníron turbóztam egy kicsit és mártogatós is készült hozzá. A panírral és a mártogatósokkal is lehet variálni, így soha nincs az az unalmas "Már megint rántott cucc van ebédre?" kérdés...:) 
Ezúttal a zsemlemorzsához kevertem búzacsírát és szezámmagot, valamint kapros tejföl volt hozzá a mártogató. A zsemlemorzsához keverhetünk fokhagyma granulátumot is, de helyette használhatunk akár zabkorpát is.
A mártogatós is mindenkinek a saját ízlése, lehet fokhagymás, kapros, tzatziki stb...Készülhet tejföllel vagy natúr joghurttal is, szóval nagyon sok variáció lehetséges és nagyon feldobjuk vele az ilyen rántott zöldségeket.



Hozzávalók:

-          2 kisebb patisszon

-          liszt (nálam ch csökk)

-          3 tojás
-          zsemlemorzsa (ch csökk)
-          búzacsíra
-          szezámmag

Mártogatóshoz:
-          1 kis pohár tejföl
-          ízlés szerint édesítő
-          friss kapor
-         

Elkészítés:
A patisszonokat megpucoljuk ( ezt utálom a legjobban :) ), kikanalazzuk a magjait és felszeleteljük. 
Ilyenkor sokan lesózzák, én nem szoktam, mert így levet ereszt és elázik tőle a panír. A tojásba sem teszek sót, én csak akkor sózom, amikor eszem. 
A zsemlemorzsához kevertem búzacsírát és szezámmagot is. 
A szokásos módon bepanírozzuk (először liszt, aztán tojás és zsemlemorzsa), és forró olajban kisütjük. 
A mártogatóshoz a tejfölt összekeverjük kicsi sóval, ízlés szerint édesítjük és szórunk bele kaprot. Egyszerű és nagyszerű! :)



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése