2014. február 9., vasárnap

Egészben sült sertéscsülök vele sült burgonyával



Nagy kedvenc nálunk a sült hús, bármilyen is legyen, imádjuk. Mondjuk nekem a csülök nem tartozik a nagy kedvenceim közé, azért megkóstoltam :)
A pácot is variálhatjuk sokféleképpen, ahogyan a burgonya helyett többféle zöldséget is dobálhatunk a csülök alá (én ezt jobban szeretem). 
Mindegy, melyik variációt készítjük, a siker nem marad el! :)


Hozzávalók:

-       1 egész sertéscsülök
-       1 nagy vöröshagyma
-       2 fokhagyma
-       1 kk. egész fekete bors
-       1 kk. egész köménymag
-       3 babérlevél
-       1 kg burgonya

Páchoz:
-      
-       fekete bors
-       2 ek. sűrített paradicsom
-       2-3 ek. mustár
-       2 kis gerezd fokhagyma

Elkészítés:
Ha szükséges, a csülök bőrét megtisztítjuk. 
Feltesszük főni annyi vízben, amennyi ellepi. 
A vízbe beledobjuk a vöröshagymát, az egész fekete borsot és köménymagot, valamint a babérlevelet és a fokhagymát is. 
Addig főzzük a csülköt, amíg félig megpuhul. 
Nekem ez 1.5 óra volt, de ez függ a csülök méretétől is. 

A tepsi alját kirakosgatjuk a felszeletelt burgonyával, öntünk rá pici olajat és sózzuk. 
Erre megy a csülök, amit előtte bekentünk az előre összekevert páccal. 
Betesszük a sütőbe és készre sütjük. 
Időnként meglocsolgatjuk a szafttal, ami alatta lesz és kenegessük a maradék páccal is. Nekem a sütőben is kb 1.5 óra kellett, míg végleg elkészült.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése