2014. január 1., szerda

Virslis táska



Ez a virslis táska szilveszterre készült, hogy ne csak igyunk, hanem együnk is valamit :) Na jóóó, azért ez túlzás, mert nem vagyok valami nagy ivó, de akkor is kellett valami kis nasi is:)



Hozzávalók:

-       50 dkg liszt (nálam ch csökk)
-       12.5 dkg margarin
-       1 egész tojás + 1 sárgája
-       2 tk. só
-       2.5 dkg élesztő
-       kb 2 dl langyos tej
-       10 db virsli (nálam most a vékony fajta)
-       15 dkg reszelt sajt + szezámmag
-       mustár



Elkészítés:
A lisztet összekeverjük a sóval. Az élesztőt felfuttatjuk 1 dl langyos tejben, majd ha felfutott, mehet a liszthez. A margarint kicsit megolvasztjuk mikróban, majd elkezdjük gyúrni a tésztát. 
Langyos tejet tegyünk hozzá, ha kell még bele folyadék, nekem még kb 1 dl kellett hozzá, de ez lisztfüggő is. 
Ha kész a tészta, letakarva hagyjuk 45 percet- 1 órát kelni. 
A megmaradt tojás fehérjét ne dobjuk ki, mert kelleni fog a kenéshez. 
Pihentetés után lisztezett deszkán nyújtsuk ki a tésztánkat vékonyra. 
A virsliket én félbe vágtam, rátettem a tésztára, így méreteztem ki a kis téglalapokat, hogy mekkorák kellenek majd. 
A téglalapokat képzeletben (hosszában) elfelezzük, az egyik oldalára kenünk mustárt, a másikat pedig késsel bevagdossuk. A mustárra teszünk egy kis reszelt sajtot, erre mehet a virsli, majd ráhajtjuk a késsel bevagdosott felét és összenyomkodjuk, majd a két szélét is kissé összenyomkodhatjuk, bár nem fog kiesni a virsli. 
A kész táskáinkat lekenjük a megmaradt tojásfehérjével, szórunk rá szezámmagot és sajtot is, majd mehetnek a sütőbe kb 30 percre. 
19 db lett belőle, mert közben valaki kóstolgatta is a nyers tésztát :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése