2013. február 10., vasárnap

"Mirinda" szelet


Már ezer éve nem ettem Mirinda szeletet, ezért úgy döntöttem, elkészítem diétás változatban. Lecseréltem a fehér lisztet ch csökkentett lisztre, a cukrot xilitre, valamint a cukros Mirinda üdítő helyett cukormentes szénsavas üdítőt használtam. Mivel sosem szerettem azt a snassz krémet, ami eredetileg benne van, ezért az ízlésemhez alakítottam azt is. Került bele egy banán és gyümölcsös joghurt, valamint egy fél vanília rúd kikapart belseje. Így sokkal jobb, mint az eredeti krém, amiben csak vaj, cukor és túró van. Érdemes kipróbálni így is, mert nagyon nagyon finom! :)


Hozzávalók:
Tésztához:
-       5 tojás
-       3 ek. liszt
-       2 ek. kakaópor
-       5 ek. cukor (nálam xilit)
-       10 dkg olvasztott vaj
-       fél csomag sütőpor
-       pici tej

Krém:
-       10 dkg vaj (szigorúan vaj kerüljön bele, mert margarinnal nincs jó íze szerintem)
-       10 dkg porcukor (nálam por xilit)
-       25 dkg túró
-       fél vanília rúd kikapart magjai vagy 1-2 ek. vanília eszencia ízlés szerint
-       1 banán
-       pici cukormentes joghurt (nálam gyümölcsös volt most)

Tetejére:
-       1 csomag vaníliás pudingpor
-       4 dl szénsavas narancsos üdítő (nálam cukormentes)
-       ízlés szerint édesítő


Elkészítés:
A tésztához szétválasztjuk a tojásokat, majd egy csipet sóval felverjük a fehérjét. 
A sárgákat a xilittel habosra keverjük, majd mehet bele evőkanalanként a liszttel elkevert sütőpor és a kakaópor. A végén alaposan elkeverjük benne az olvasztott vajat is. Ha túl sűrű lenne, öntsünk hozzá pici tejet. 
A végén beleforgatjuk a kemény habbá vert fehérjét és sütőpapírral bélelt tepsiben sütjük. 
A krémhez az áttört túrót kikeverjük a vajjal és a por xilittel, majd hozzáadjuk a vanília kikapart magjait. Ez az alap krém, de ebbe én még tettem egy kis gyümölcsös joghurtot és egy összenyomkodott banánt is. 
Amikor a piskóta kihűlt, megkenjük a krémmel. 
A tetejére megfőzzük a pudingot a szénsavas üdítőben egy kis édesítővel, majd langyosan öntjük rá a krém tetejére. 
Betesszük a hűtőbe 1-2 órára, aztán fogyasztható.
23x32 cm-es tepsiben sütöttem.

4 megjegyzés:

  1. Biztos nagyon finom volt, kinézetre nagyon szépek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Igen, az volt, hamar el is fogyott...:)

      Törlés
  2. Én pl. kifejezetten utálom a vajas, margarinos krémeket, ezért mindig mascarpone-val helyettesítem (esetleg natur vajkrémmal, de az azért nem ugyanaz).
    Szénsavas üdítő helyett 100%-os narancsjuice-szal készítem, ha egyszer alkalmad lesz, próbáld
    ki, rá sem fogsz ismerni az ízére, annyira finom, könnyű.
    Hoztam be a melóhelyre belőle, mindenki elkérte a receptjét. :)
    Üdv, Magenta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az ötletet Magenta, legközelebb kipróbálom 100%- os narancslével a tetejét.
      Nekem a krémmel semmi bajom, szerintem egyáltalán nem érződik ki belőle a vaj íze (a margarinnak van rossz íze ilyen krémben). Nekem pont a mascarpone az, amit nem annyira szeretek.

      Törlés